14 Ocak 2024

Makedonya’da Tetova (Kalkandelen) Uluslararası Şiir Festivali’ndeydim

 

Makedonya’da Tetova (Kalkandelen) Uluslararası Şiir Festivali’ndeydim

16-19 Ekim tarihlerinde Makedonya’daydım. 18. Tetova Uluslararası Şiir Festivali’ne davet edildim, ilginç deneyimlerle ve gözlemlerle döndüm İstanbul’a. Tetova (Tetovo) hoş bir köy, doğası ve insanları güzel. Sakin bir yer. 3 gece 4 gün orada kaldım. Bir ara kaçıp Üsküp’ü (Skopje) de gezme fırsatı yarattım kendime. Türkçe bilen az sayıda da olsa birileri vardı. Güzel oldu. Oldukça ekonomik bir ülke. Türk Lirası bile değerli, şaştım kaldım. “Den” diyorlar para birimine. Birkaç küçük hediye aldım dönüşte. En çok da şarapları ve köftesi aklımda kaldı, oldukça iyiydi ikisi de.

2014 Ditët e Naimit Şiir Festivali 18’inci kez yapıldı ve orada Türkiye’yi temsilen şair dostum Levent Karataş ve ben bulunduk. Hâlâ 80’leri, hatta 90’ları yaşayan bir yerde olmak oldukça ilginçti. Savaş ve yoksulluk, ülkeyi birçok açıdan geri bıraksa da insanların konukseverliği, doğanın el değmemişliği ve teknolojiden uzakta olmak hoştu. En azından elinde sürekli bir telefonla oynayan, “akıllı telefonuna” bakarak yürüyen insanla yoktu. Bir ayrıntı: Katıldığımız Ditet e Naimit Uluslararası Şiir Festivali Makedonya TV’sinden canlı olarak yayımlandı. 


Hatta çekilen video Youtube’a bile konmuş: http://www.youtube.com/watch?v=DWQwvZf87NE

 

Hiç yorum yok: